X
تبلیغات
winner
چگونه درباره ی Harley-Davidson می نویسید؟
هنگامی که کسی این واژه را به زبان می آورد،چیز های زیادی به ذهن آدم خطور می کند:
 
کارخانه ای که موتورسیکلت تولید می کند،
خود موتورسیکلت هایی که این کارخانه می سازد،
تاریخ و سنتی که این کارخانه و محصولاتش را در برگرفته
 

و یک چیز دیگر هم هست، روح Harley-Davidson. بعضی ها آن را Harley mania می خوانند و بعضی از آن به فرهنگ Harley یاد می کنند. اگر نمی توانید این مفاهیم را درک کنید، فقط این را در ذهن داشته باشید که هر سال صد هاهزار نفر از طرفداران Harley-Davidson در خیابان های شهرهای مختلف آمریکا رژه می روند. شهرهایی نظیر Strugis (در آگوست) Myrtle Beach(در می) و Daytona Beach(در مارس) به مدت 1 هفته شاهد جشن ها و نمایشهای دارندگان این موتور است که صد ها و بلکه هزاران کیلومتر را برای این نوع مراسم ها طی می کنند.
قطعاً در Harley-Davidson خاصه ای وجود دارد که در انواع دیگر موتورسیکلت ها و شرکتها نیست. این خاصه می تواند صدای غرش موتور V شکل این هیولا باشد که از اگزوز صافش می گزرد(این مطلب به خوبی در فیلم ها نمایش داده شده!). ولی به نظر ما، موضوع فرا تر از این است، آن را جذبه بنامید، مطمئناً چیزی درباره ی این جذبه وجود دارد.
در این مقاله شانس این را دارید که بیشتر درباره ی روح Harley-Davidson بدانید. ما نحوه ی تکامل موتور ها، خط تولید عادی و تولید سفارشی را مورد بررسی قرار خواهیم داد. بدین ترتیب، دفعه ی بعدی که 1 موتور Harley-Davidson را ببینید(اگر ببینید) طوری دیگر به آن خواهید نگریست.
قبل از آنکه با جذبه ی Harley-Davidsonآشنا بشوید، لازم است که کمی درباره ی طرز کار موتورسیکلتها بدانید. در ساده ترین نگاه، یک موتورسیکلت را می توان یک دوچرخه ی با موتور دانست، اگر به سال 1903، به روزهای اول تولید Harley-Davidson برگردیم، می بینیم که این طور است. اولین تولید Harley-Davidson تقریباً دوچرخه ای بود که بر روی آن موتوری سوار شده بود(با تغییراتی رد بدنه ی دوچرخه)، یک تسمه ی چرمی کار انتقال نیرو از موتور به چرخ عقب را بر عهده داشت. این موتورسیکلت پدال داشت که بتوانید از آن به عنوان دوچرخه هم استفاده کنید. همچنین ترمز دوچرخه ای داشتکه با پدال زدن به عقب، می توانستید از آن استفاده کنید. درست مثل دوچرخه های امروزی.

اولین Harley-Davidson در واقع دوچرخه ای موتوری شده بود

این مدل اولیه ی Harley-Davidson موتوری 405cc ِ 1 سیلندری با آرایش F شکل سوپاپ داشت که با هوا خنک می شد وموتور آن 49 پوند وزن داشت.
امروزه یک موتورسیکلت دیگر شبیه دوچرخه ها نیستند!. هر دو وسیله دو چرخ دارند، و این پایان شباهتشان است. دو عامل در کنار هم باعث شدند که موتورسیکلت ها بزرگ بشوند:
I.موتور بزرگ و بزرگتر شد، به این ترتیب موتورسیکلت هم بزرگتر که بتواند موتور را نگه دارد و وزنش را تحمل کند. هنگامی که موتورسیکلت سنگینتر شد، لاستیک ها و چرخها خم بزرگتر و قویتر شد که بتواند وزن را نگه دارد، به همین ترتیب بدنه و ترمزها هم بزرگتر شدند. مخزن سوخت هم بزرگ شد که بتواند تامین کننده ی سوخت موتور باشد.
II.با بزرگ شدن موتور، موتورسیکلت ها سریعتر شدند و توانستند مسافت بیشتری را بپیمایند. سرعت بیشتر به مفهوم انتقال قدرت بود. سرعت بالاتر تایر ها را از لحاظ کارایی پر اهمیت کرد، بدین ترتیب تایرها پهن تر شدند. برای چرخهای بزرگتر و بدنه ی درشتر، راحتی مسافر مطرح شد.

+ نوشته شده توسط حمید در 2008/7/17 و ساعت |
انتخاب ده موتور سیکلت برتر در هر سال امری است که سال به سال مشکل تر می گردد، چرا که در سال 2006 بیش از 2000 مدل موتور سیکلت در نمایشگاه های فروش عرضه شده و امروز پیدا کردن یک انتخاب ده موتور سیکلت برتر در هر سال امری است که سال به سال مشکل تر می گردد، چرا که در سال 2006 بیش از 2000 مدل موتور سیکلت در نمایشگاه های فروش عرضه شده و امروز پیدا کردن یک موتور سیکلت بد کاری بسیار دشوار است و دشوارتر از آن پیدا کردن بهترین از هر گروه و هر کلاس است. برای سال 2006 شش کشور مختلف و یازده کمپانی سازنده انتخاب شدند و بدین ترتیب یک دنیای واقعی از موتور سیکلت گرد آوری شد. حال ده موتور سیکلت برتر جهان در سال 2006 را به علاقمندان معرفی می کنیم.

بهترین سوپر با یک جهان در سال 2006

سوزوکی GSX-R750

این موتور سیکلت توانمندی موتور سیکلت های یک لیتری با نیروی تولیدی 160 اسب بخار را داشته، زیبایی صدای تولیدی از اگزوز ان همانند موتور سیکلت های کلاس 600 سی سی بوده و قادر است نیرویی برابر 110 اسب بخار به چرخ عقب منتقل کند.
البته از نقطه نظر یک موتور سیکلت مسابقه ای مخصوص پیست، انواع 600 سی سی که سبکتر بوده و قابلیت هدایت بهتری دارند، به این موتور سیکلت ترجیح داده می شوند ولی سوزوکی R750 یک محصول چند منظوره بوده بطوریکه هم مناسب جاده ها و خیابان های معمولی است و هم قابلیت استفاده در پیست مسابقه را داراست.
به هر حال باید از کمپانی سوزوکی به خاطر ارائه چنین موتور سیکلتی تقدیر به عمل آورد.


بهترین موتور سیکلت خیابانی کلاس آزاد Open Street Bike جهان در سال 2006 :  
کاوازاکی X7-14

انتخاب موتور سیکلتی با نیروی تولیدی 200 اسب بخار در این کلاس بسیار عجیب است.
دلیل اینکه چرا سریعترین و قویترین مدل Ninja که قادر است مسافت 400 متر را سریع تر از هر موتور سیکلت تولید انبوه جهان طی می کند، در کلاس سوپر بایک مورد مقایسه قرار نگرفته، قابلیت هدایت و کنترل آن است. این موتور سیکت علی رغم جثه بزرگ خود به طور باور نکردنی چابک است.
بهترین موتور سیکلت خیابانی میان وزن Middle Street Bike : دیوتونا 675 هیچ گاه کمبود و نقصان در قابلیت هدایت مدلهای دیوتونا وجود نداشته ولی شاسی 675 به همراه سیستم فنربندی و ترمزهای بسیار عالی ان سطح تازه ای از راحتی و قابلیت هدایت را به ارمغان آورده است. دیوتونا 675، موتور سیکلتی بسیار قدرتمند برای جاده ها و پیست مسابقه است.
بهترین موتور سیکلت استاندارد: تریومف اسپید تریپل SPEED TRIPLE انگلیسی ها یک موتور سیکلت اسپرت بسیار چابک را از قاب های پوششی آن خارج کرده و فرمان بزرگتر و بلندتری را روی آن قرار داده اند و بدین ترتیب یک جنگنده خیابانی یا همان بهترین موتور سیکلت استاندارد را به وجود آورده اند.


بهترین موتور سیکلت خیابانی میان وزن:
Middle Street Bike

دیوتونا 675 هیچ گاه کمبود و نقصان در قابلیت هدایت مدلهای دیوتونا وجود نداشته ولی شاسی 675 به همراه سیستم فنربندی و ترمزهای بسیار عالی ان سطح تازه ای از راحتی و قابلیت هدایت را به ارمغان آورده است. دیوتونا 675، موتور سیکلتی بسیار قدرتمند برای جاده ها و پیست مسابقه است.


بهترین موتور سیکلت استاندارد:
تریومف اسپید تریپل SPEED TRIPLE

انگلیسی ها یک موتور سیکلت اسپرت بسیار چابک را از قاب های پوششی آن خارج کرده و فرمان بزرگتر و بلندتری را روی آن قرار داده اند و بدین ترتیب یک جنگنده خیابانی یا همان بهترین موتور سیکلت استاندارد را به وجود آورده اند.


بهترین موتور سیکلت اسپرت ـ مسافرتی:
ب ام و K1200GT
سال سال گذشته، یاماها 1300 FJR نتوانست مقام و ایگاه خود را حفظ کند و به جای آن ب ام و K1200GT برنده شد. سیستم فنربندی با قابلیت تنظیم الکترونیکی، سیستم گرم کننده فرمان، طلق بادگیر جلو با قابلیت تنظیم برقی و جامه دان های کناری با فضای کافی از دلایل اصلی انتخاب این موتور سیکلت بودند. موتور 4 سیلندر خطی این ب ام و توان تولید قدرتی معادل 152 اسب بخار را دارد.


بهترین موتور سیکلت کرویزر :
یاماها استاررودلانیر ROAD LINER

استاررودلاینر موتوری واقعا بزرگ جثه است ولی خوشبختانه استفاده از یک شاسی محکم و آلومینیومی، پایین بودن نقطه ثقل، کیفیت بسیار بالای فنربندی و طراحی خاص در جهت تمرکز هر چه بیشتر وزن باعث شده که احساس و قابلیت هدایت آن از نظر سوار کار به گونه ای باشد که او فکر کند هدایت موتور سیکلت کوچکتری را به عهده دارد.


بهترین موتور سیکلت مسافرتی جهان :
هوندا گلودونیک GL1800

از نظر مکانیکی تفاوت زیادی بین این مدل و مدل سال قبل آن وجود ندارد ولی هوندا بالاخره تجهیزاتی را که قول آن را داده بود برای این موتور سیکلت در نظر گرفت این تجهیزات عبارتند از سیستم هدایت ماهواره ای یا GPS، سیستم گرمایشی برای فرمان و همین طور سیستم گرمایش برای نشیمنگاه و پشت صندلی ترک نشین و اینها دلایل اصلی انتخاب آن بودن


بهترین موتور سیکلت اسپرت دو منظوره :
هسکوارنا TE510

در این کلاس سه تولید کننده و سازنده با ارائه مدل های جدید، گرمی خاصی را ایجاد کرده اند و بعد از سواری آنها مشخص شد که پیشرفت های زیادی در زمینه این گروه از موتور سیکلت ها به وقوع پیوسته است. در این کلاس موتور سیکلت های مختلفی از نظر حجم موتور وجود دارند که از 250 سی سی شروع شده و تا 1200 سی سی ادامه پیدا می کند. سر آمد آنها در سال جاری مسکوارنا بود که مجوز استفاده در 50 ایالت آمریکا را نیز بدست آورده است.



در ضمن KTM 40 EXC به عنون برترین موتور سیکلت ENDURA معرفی شد و هوندا CRF 450 R نیز عنوان موتور سیکلت کراس برتر را بدست آورد که این دو مورد ذلرلی سیستم ساده تری نسبت به موارد پیشین می باشند.

+ نوشته شده توسط حمید در 2008/7/17 و ساعت |
چندی بیش بود که کمبانی BMW به فکر ساختن یک اسکوتر الکتریکی بود اما ندیدیم که محصولی را به بازار عرضه کند واحتمالا تفکرات درحد یک طرح بود. اما مثل اینکه دانش اموزان اکادم thomas saint در امریکا توانستند یک موتور سیکلت الکتریکی طراحی کنند. این موتور سیکلت که تصویرش را مشاهده می کنید به کمک 60 ولت حاصل از باتری فسفات لیتییم میتواند با سرعت 40مایل در ساعت مسافتی ببیماید. این سرعت تا رنج 60 مایل نیز قابل افزایش است. جالب انجا است که این موتور سیکلت کاملا به روز است وازتکنولوزی Gps نیز برای مسیر یابی نیز استفاده میکند. بدنه ان از جنس نوعی فیبر که حاوی کربن است ساخته شده و وزن بسیار سبکی دارد. وبرای سرنشین ان هم کمر بندی در نظر گرفته شده تا تحت هیچ شرایطی از قوانین راهنمایی ورانندگی سربیچی نکند! قیمت تمام شده این موتور 10 هزار دلار اعلام شد. فکر نکنم این موتور سیکلت بامزه روزی وارد بازار خرید فروش شود ولی ممکن است روزی در غرفه نمایشگاه بتوانیم ملاقاتش کنیم وکنارش یادگار عکسی بکیریم.

+ نوشته شده توسط حمید در 2008/7/15 و ساعت |
این ابر موتور زیبا ۲۰۰ سی سی حجم داره که ماکزیمم سرعت آن که البته محدود شده هم شده ۱۶۰ کیلومتر در ساعته (محدود شده و ۱۶۰ تا میره اگه محدود نمیشد باید با هواپیما دنبالش مبکردی) !!!!

این موتور فوق زیبا و کورسی دارای ۵ دنده می باشد

ترمز جلو دیسکی و ترمز عقب تقریبا میشه گفت معمولی است

از خصوصیات بارز این موتور طراحی فوق العاده و انجین خیلی قدرتمند

و گذشته از اینها ۲ لول اگزوز در طرفین موتوره که جذابیت غیر قابل وصفی به اون داده

چراغ های جلو دوبل هستند .  ۲ چراغ به شکل مثلث های کج که ظاهری مغرورانه به موتور داده

راستش من خیلی گشتم تا این موتورو پیدا کردم و الان با اجازتون رنگ قرمزش رو دارم که خداییش هر جا رفتم باهاش هر کی دیدش دیوونش شده و همه ازم میخان که بفروشم بهشون جدی میگم ولی من هرگز این کارو نمیکنم ............

یه چراغش یا حتی یه اگزوزش میارزه به کل هیکل ظایع و خز پولسار

حالا ادامه مشخصات :

۱ـ دارای نشانگر های دور موتور بنزین و سرعت نور بالا پایین فلاشر ها  و .......

۲ـ چراغ عقب بی نهایت زیبا

۳ـ قطر لاستیک عقب فوق العاده (کمی نازکتر از لاستیک ماشین !!)

۴ـ لاستیک جلو بزرگ و مقاوم

۵ـ کمک فنر های استثنایی که در حرکت میفهمین چیه

۶ـ اطمینان از عملکرد موتور در هر وضعیتی

۷ـ شتاب استثنایی

۸ـ ظرفیت بنزین گیری زیاد (۱۶ لیتر)

۹ـ ریموت کنترل دارای دزدگیر و استارت از فاصله دور !!

۱۰ـ و دور زدن مطمن در هر وضعیت زمین و جوی

این ها فقط گوشه ای از خصوصیات این ابر موتور بود که ذکر شد                                                       

در کارایی واقعا خودشو نشون میده                                                                                                                                    

و اما قیمت ، سر قیمت این موتور اختلاف نظر های زیادی وجود داشت که سرانجام برای اینکه تقریبا همه بتونن از این موتور معرکه بهرمند شوند با بی انصافی به نظر من ؛ قیمتش ۱۰۰۰۰۰۰ تومان تصویب شد که الحق خیلی کم                                                                                                              

در هر حال امیدوارم نصیب شما هم بشه                                                                                 

+ نوشته شده توسط حمید در 2008/7/15 و ساعت |
حدودا نیم قرن پیش ( اگر سنتان قد بدهد و بیاد داشته باشید ) فقط دو نوع وسیله نقلیه موتوری دو چرخ موجود بود یک اسکوتر و دیگری موتور سیکلت . حتی فاصله بین موتورهای خیابانی و بیابانی بسیار نزدیک بود . اما مسائل دگرگون شد ، از زمانی که ژاپنی ها شروع به ساخت و صادرکردن موتورهایشان به جهان شدند و با آمدن آنها پس از مدتی دسته بندیهای متفاوتی در صنعت موتورسیکلت به وجود آمد .
حال اگر با سرعت به قرن جدید حرکت کنیم می بینیم که در حال حاضر در این بخش صنعت دسته بندیهایی درون دسته بندی های دیگر به وجود آمده اند . برای مثال ، حال که ما تازه به دسته جدیدی به نام موتورهای "مسافرتی ماجراجویانه" آشنا شدیم و فهمیدیم که چه دسته ای هستند . سوزوکی مدل" V-Strom "خود را با رینگهای اسپرت به بازار عرضه میدارد و آن را" موتور اسپرت مسافرتی" ماجراجویانه می نامد و یک دسته بندی جدید به وجود می آورد . موتورهای کروزر معمولا کروزر بودند و خودشان یک دسته بندی خاص داشتند ولی الان تقسیم شده اند به کروزرهای مسافرتی ، کاستوم و باقابلیتهای مانور بالا . حال با این دسته بندیها گیج کننده که حتی بر سر قرار گرفتن موتورها در هر دسته می توان ساعتها و روزها بحث کرد ، بهتر نیود اگر ما چند موتور سیکلت جدید داشتیم که فقط در دسته ای به نام " موتور سیکلت " قرار می گرفتند ؟ خوب این سه موتور که در این مقاله هستند احتمالا همانها هستند . هوندای 599 ، سوزوکی اس وی 650 و یاماها زد 6 . این سه اسپرت هستند ولی در رده " موتورهای اسپرت " قرار نمی گیرند ، شما می توانید با آنها سفر کنید ولی در رده " موتورهای مسافرتی " قرار نمی گیرند و از همه مهمتر اینکه بر چسب قیمتهایی بر آنها خورده که به نظر بیشتر ماها نزدیکتر به قیمت موتور سیکلت است تا اتومبیلها با آزمایش کردن این سه موتور ما به این نتیجه رسیدیم که هر سه از مزایاو خصوصیات شبیه به همی برخوردارند . همه اینها از سیستم خنک کننده مایع ، شش دنده ، سیستم انتقال قدرت زنجیر ، رینگ اسپرت 17 اینچ و لاستیکهای رادیال خوب در جلو و با یک پیستون در عقب که این امر باعث شده حرکتشان بر روی جاده هم شبیه باشد .
تنها اختلاف عمده در این است که سوزوکی از یک موتور دوسیلندر آرایش وی 90 درجه DOHC استفاده می کند با حجم 645سی سی که 46 سی سی بیشتر از موتورهای 4 سیلندر خطی DOHC هوندا و یاماها حجم دارد . اس وی 650 همینطور تنها شرکت کننده ای است که از سال 2003 به بازار معرفی شده است . یاماها و سوزوکی از سیستم تزریق سوخت انژکتور استفاده می کنند ولی هوندا از یک سیستم کاربراتور پیشرفته برخوردار است . از نظر وزن اس وی 650 سبکترین و اف زد 6 سنگین ترین در گروه هستند . هوندا اس 99 از یک شاسی استیل برخوردار است در حالی که اف زد 6 و اس وی 650 از شاسی های آلیاژ آلومنیوم .

از نظر انتقال قدرت به چرخ عقب اف زد 6 با 90.5 اسب بخار در 11800 دور در دقیقه مقام اول را کسب میکند و به دنبال آن هوندا با 83.6 اسب بخار در 11700 دوردر دقیقه و سوزوکی با 73.4 اسب بخار در 8800 دور دردقیقه قرار می گیرند ، ولی در عوض سوزوکی مقام اول را ازنظر گشتاور با 47.2 پوند فوت در 7000 دور کسب می کند که به دنبال آن هر دو موتور دیگر با 43 پوند فوت در 8500 تا 9000 دور در دقیقه قرارمی گیرند . البته اگر به صورت کارشناسانه بخواهیم بررسی کنیم باید گفت که سوزوکی از گشتاور و قدرت بیشتری تا دور 9000 برخوردار می باشد به زبان دیگر باید گفت که مقدار قابل استفاده و مفید قدرت در سوزوکی به قدرت قابل دسترسی آن در تمامی دورها می توان فهمید که چرا در آزمایشات مسیرهای پرپیچ و خم سوزوکی مقام اول را به دست می آورد . 
هوندا و یاماها از قدرت خوبی برخوردارند و برای استفاده روزانه بسیار خوب هستند البته باید این مسئله را اضافه کرد که آنها برای سواری مناسب احتیاج به عوض کردن دنده بیشتری دارند تا بتوانند در حیطه قدرتشان بمانند . در مسیرهای مستقیم و سر بالایی برای رسیدن به سرعتهای بالا این دو موتور سیکلت باید به غرش در بیایند و تا خط قرمز دور سنجشان عقربه به حرکت در بیاید ( یعنی در یاماها تا 14000 دور و در هوندا تا 12000 دور ) . از طرف دیگر اس وی 650 به شما اجازه می دهد که راحت با دسته گاز بازی نمایید و احتیاجی ندارد که دور موتور را تا نهایت بالاببرید تا بتوانید یک سواری خوب و سریع از آن بگیرید .
باتعجب بسیار باید گفت که با اینکه سوزوکی از موتور در سیلندر بهره مند است ولی از نرمترین سواری برخوردار میباشد و هیچ لرزشی را به سوار آن چه از طریق زمین و چه از طریق دسته ها و جا پایی ها انتقال نمی دهد . سوارکاران یاماها سریعا عادت می کنند به ارزشهایی که از طریق زمین به آنها گه گاه منتقل می شوند و سوارکاران هوندا در بیشتر اوقات احساس قلقلک را بر روی پاها و دستهایشان احساس می کنند . . از نظر تعویض دنده 599 و اس وی 650 بسیار بی صدا عمل می کنند در حالی که اف زد 6 احتیاج به کمی اعمال قدرت دارد و تعویض دنده در آن هم کمی باصدا همراه است . البته باید این را هم اعتراف کرد که کلاچ در هوندا کمی ضعیف به نظر می رسد البته به نسبت دو موتور دیگر .
از نظر طرز نشستن بر روی این موتورها باید گفت که هوندا اسپرتی ترین و یاماها معمولی ترین حالت را دارا می باشند و افرادی که قد بلندتر دارند و یا بیشتر با موتورشان مسافرت می کنند بیشتر یاماها را می پسندند . از نظر جنس زین سوزوکی از نرمترین زین برخوردار است در حالی که یاماها و هوندا از زینهای نازک و سفتی برخوردارند . در کل اگر شما با لرزشهای خفیف و زین نازک مشکلی نداشته باشید یاماها راحتترین این جمع می باشد که سوزوکی با فاصله خیلی کم دوم و هوندا با فاصله بیشتر در مقام سوم قرارمی گیرد .
از نظر قدرت مانور هرسه . از حالتهای اسپرت وسریع برخوردارند . این در حالی است که اف زد 6 از عکس العمل و قدرت مانور سرپیچهای بهتری برخوردار می باشد . از نظر فنربندی سوزوکی از همه نرمتر می باشد و دست اندازها را بهتر می پوشاند در حالی که یاماها از فنربندی بسیار خشکی برخوردار است ازنظرترمز هر سه از ترمزهای خوبی برخوردارند و در سرعتهای بالا با ترمز شدیداز مسیر خارج نمی شوند ولی این را هم می توان اضافه کرد که قدرت ترمز یاماها کمی بیشتر است .
در مقایسه جزء به جزء این موتورها کار سختی است که چشمتان را از روی اف زد 6 بردارید . در سرما محافظ طلقی آن بسیار مفید واقع می شود . همچنین از جک وسط برخورداراست ، حجم باک بنزین آن از همه بیشتر است ، فاصله سرویس و تنظیم سوپاپها در آن با اختلاف زیاد بیشتر میباشد . هر سه موتور از سرعت سنج ، نمایشگر دور موتور ، ساعت و سفرسنج برخوردارند و همچنین در زیر زین محلی برای قرارگرفتن وسائل تعبیه شده است . پس اگر شما تصمیم دارید که از موتورتان جهت مسافرت استفاده نمایید ماباید راس را به یاماها بدهیم .
پس با توجه به تمامی ابعاد این آزمایش با باید یاماها را بهترین این جمع معرفی کنیم البته اگر از موتور دوسیلنرخورجینی سوزوکی و 600 دلار ارزانتر آن فاکتور بگیریم . در مورد یاماها می توان گفت که بیشتر از بقیه لذت راندن را به سوارکار می دهد . البته این را هم باید اضافه کرد که مایک اف زد 6 و یک اس وی 650 داشتیم حتما از اس وی 650 برای روزهای تعطیل و تفریح استفاده میکردیم و از یاماها برای مصارف روزانه و مسافرت . حال در مورد هوندا باید گفت که با اینکه از نظر طراحی از دیگران زیباتر می باشد ولی به خاطر پایین بودن سطح فنی ، کمکهای خشک و ناراحتی سوارکار به علاوه قیمت بالاتر بین 600 تا 1200 دلاری آن نتوانست مقامی بهتر از سومی را به دست آورد .
  در نتیجه گیری کلی باید گفت که بدی اینگونه ازمایشات در این است که کوچکترین اختلافات شرکت کنندگان زیر ذره بین قرار میگیرد و ساده اگر بخواهیم بگوییم اینکه هر سه این موتور سیکلتها برنده هستند . با کمی ریزتر شدن می توان گفت که اف زد 6 سریعترین ( از نظر شتاب ) و با شخصیت ترین می باشد . شما می توانید با قیمتهای تقریبا مشابه هر دو را تقریبا برابر تلقی کنید .
+ نوشته شده توسط حمید در 2008/7/15 و ساعت |
کافه تکخال، پاتوق 69 ساله موتورسوارها در قلب لندن


کافه تکخال (Ace Cafe) در سال 1938 میلادی در نواحی شمال غربی لندن میزبان مسافرانی بود که از این مسیر می گذشتند.

این کافه در جنگ جهانی به شدت صدمه دید اما در سال 1949 بازگشایی شد. پخش موسیقی راک زنده در کنار غذای گرم، چرم پوشان موتورسوار و حضور موتور و اتومبیل های غیرعادی از نکات دیدنی این کافه 69 ساله است که علاقمندان آخر هر هفته به بهانه های مختلف در این جا دور هم جمع می شوند.
+ نوشته شده توسط حمید در 2008/7/14 و ساعت |
توكيو- سي و پنجمين نمايشگاه موتورسيكلت ‪ ۲۰۰۸‬ژاپن روز جمعه درمحل نمايشگاه‌هاي بين‌المللي بيگ سايت در توكيو پايتخت اين كشور آغاز بكار كرد.

در اين نمايشگاه شركت‌هاي برتر ژاپني سازنده موتورسيكلت و نيز برخي شركت‌هاي خارجي، آخرين توليدات خود را به معرض ديد علاقه مندان گذاشتند.

موتورسيكلت‌هاي ارايه شده در اين نمايشگاه به جديدترين تجهيزات ايمني و دستگاهاي مسير ياب الكترونيكي (نويگيشن) مجهز هستند.

در اين نمايشگاه كه از سوي اتحاديه نمايشگاه‌هاي موتورسيكلت توكيو برگزار شده است، همچنين جديدترين تجهيزات، قطعات يدكي و لباس‌هاي ويژه موتورسواري نيز به نمايش گذاشته شده است.

اين نمايشگاه با حمايت مراكز و اتحاديه‌هاي ژاپني از جمله اتحاديه توليدكنندگان خودرو ژاپن (‪ , )JAMA‬اتحاديه موتورسيكلت ژاپن (‪, )NMCA‬ فدراسيون خودرو ژاپن (‪ ,)JAF‬مركز خودرو ورزشي ژاپن (‪ )JAS‬و اتحاديه ارتقاي خدمات خودرو توكيو برگزار شده است.

در اين نمايشگاه شركت‌هاي موتورسيكلت‌سازي ژاپن، ديگر شركت‌هاي مرتبط با اين بخش و شركت‌هاي سرمايه‌گذاري حضور دارند.

اين نمايشگاه بزرگترين نمايشگاه موتورسيكلت ژاپن است كه در آن شركت هاي داخلي و خارجي به عرضه مدل‌هاي جديد توليدي خود در سطح داخلي و بين المللي و بخش‌هاي مرتبط مي‌پردازند.

آمارمنتشر شده در ژاپن نشان مي‌دهد، شركت‌هاي بزرگ موتور سيكلت‌سازي ژاپن متشكل از شركت‌هاي هوندا، ياماها، سوزوكي و كاوازاكي در سال ‪۲۰۰۶‬ ميلادي، ‪ ۴۶‬درصد از كل توليدات موتورسيكلت جهان را در دست داشته اند.

از دهه ‪ ۱۹۸۰‬ميلادي اين براي نخستين بار است كه سهم توليدات موتورسيكلت توليدي شركت‌هاي ژاپني به زير ‪ ۵۰‬درصد مي‌رسد.

بر پايه اين گزارش، در سال ‪ ۲۰۰۶‬ميلادي مجموع توليدات موتورسيكلت اين چهار شركت ژاپني ، ‪ ۲۰‬ميليون و ‪ ۴۱۰‬هزار دستگاه بود كه نسبت به سال قبل از آن ‪ ۴۶۰‬هزار دستگاه افزايش داشته است .

اين گزارش مي‌افزايد: درسال ‪ ۲۰۰۶‬ميلادي درجهان بطور كلي ‪ ۴۴‬ميليون و ‪ ۱۵۰‬هزار دستگاه موتور سيكلت توليد شد كه نسبت به سال قبل از آن نزديك به پنج ميليون دستگاه افزايش يافته است.

در سال ‪ ۲۰۰۶‬ميلادي ، ‪ ۹۰‬درصد از موتور سيكلت‌هاي ساخته شده در جهان ، در كشورهاي آسيايي بويژه چين ساخته شده است.

دست اندركاران علت كاهش سهم توليد شركت‌هاي موتورسيكلت‌سازي ژاپني در جهان را افزايش شتابان توليد موتورسيكلت در چين مي‌دانند.

تمامي شركت‌هاي توليد موتورسيكلت ژاپن در كشورهاي مختلف جهان از جمله ويتنام ،هند و كامبوج داراي كارخانه توليد موتورسيلكلت هستند.
+ نوشته شده توسط حمید در 2008/7/14 و ساعت |

موتور سیکلت ها هم برای خود عالمی دارند! صنعت موتور سیکلت همپای خودرو سازی و گهگاه برتر از آن نشان داده است.

وایپر، قوی ترین محصول شرکت دوج تنها به خاطر موتور قدرتمندش معروف شده است. حالا تصور کنید که شما آن موتور را سوار شوید! دور از ذهن نیست این رویا با اسم کامل Dodge Tomahawk که اکنون زیر پای شماست.

موتوری که با مشخصات فنی اش حتی هارلی دیوید سون پر قدرت را هم نابود کرده است.ایده ابتدایی این هیولا در سال 2005 شکل گرفت و سریعا توسط کارخانه ی کرایلسر پیاده سازی شد.تنها 10 دستگاه از این انجین متحرک ساخته شده که هر کدام 000/550 دلار می ارزد.

Tomahawk با قدرت 500 اسب بخاری اش که در دور موتور 5600 دور در دقیقه و گشتاور 712 نیوتن متری اش که در 4200 دور در دقیقه تولید می شود ، توانسته قوی ترین موتور سیکلت دنیا باشد . البته این همه قدرت و گشتاور را باید مدیون همان انجین دست ساز و ده سیلندر وایپر با حجم دقیق 8273 سی سی و آرایش V شکل باشد . انجینی با سیلندرهای 102 میلیمتری که توسط سامانه مایع-خنک به دمای مناسبش می رسد . در دمای بالا هر سیلندر هم چون یک خودرویی پر سرعت دو عدد سوپاپ قرار دارد که اصطلاحا به آن DOHC می گویند .

در ضمن رادیوتور 2 طرفه این هیولا 10 لیتر ضد یخ در خود نگه می دارد . اگزوزها همیشه در یک موتور سیکلت نقش حیاتی بازی می کردند .

دو عدد منیفولد دوتایی که هوا را با فشار خارج می کنند حربه ای است که توانسته انجین را از دست لگدهای بدسوزی نجات دهد . عجله نکنید هنوز برای دانستن حداکثر سرعت خیلی زود است!

فقط این را بدانید که این موتور صفر تا 100 را طی فقط 5/2 ثانیه طی می کند . بله یعنی دقیقا مثل بوگاتی ویرون . به گفته یکی از مدیران ارشد کرایسلر این موتور سیکلت مختص کسانی است که وسواس عجیبی در انتخاب دارند . اما قدری هم درباره ی سیستم تعلیق این غول 600 کیلویی بدانید . چرخ های جلو و عقب این موتور به ترتیب یک ترکیب دوتایی از رینگ و لاستیک های 20 در 4 و 5 در 20 است که توسط کمپانی دانلوپ طراحی شده است . هر کدام از این چرخ ها به همراه دیسک های ترمز بسیار بزرگ 16 پیستونه در جلو و 8 پیستونه در عقب و همچنین دو عدد لنت عمودی ، امنیت توقف را در آن سرعت افسانه ای تضمین خواهد کرد .

فنر بندی این موتور سیکلت هم به صورت کاملا مجزا برای هر چرخ طراحی شده است . قابلیت چرخش 45 درجه ای فرمان به هر طرف را نیز به امکانات این موتور بیفزایید . اما بالاخره بدانید از سرعت نهایی این اژدهای بالفطره که نه تنها در بین موتورها و ماشین ها یک افسانه است ، بلکه یک رکورد کلی هم برای یک وسیله نقلیه زمینی به شمار می رود . شما با این موتور می توانید 676 کیلومتر در ساعت سرعت را تجربه کنید!!!!! جالب اینکه طول این موتور 5/2 متر و ارتفاعش از سطح زمین تنها 75 سانتیمتر است . طبیعتا حجم این موتور قدرتمند باید از یک منبع تغذیه قوی برخوردار باشد . یک باک 5/15 لیتری احتمالا کفایت می کند!!!

  

+ نوشته شده توسط حمید در 2008/7/14 و ساعت |
      هایابوسا در زبان ژاپنی به معنای شاهین است .

در حالی که سوزوکی قصد داشت موتور سیکلتی بسازد که با سرعتی بالاتر از 300 کیلومتر در ساعت حرکت کند ، شاهین تنها حیوانی بود که در هنگام شیرجه رفتن به چنین سرعتی می رسد . و سوزوکی نام هایابوسا را برای این موتور سیکلت در نظر گرفت .

هایابوسا در حالی از سال 1999 عنوان سریعترین موتورسیکلت جهان را به خود اختصاص داده که قطعا تا آینده ای نه چندان نزدیک هیچ موتور سیکلتی نخواهد توانست به صورت رسمی این عنوان را به خود اختصاص دهد .

پس از عرضه هایابوسا به بازار و در شرایطی که تب رقابت میان موتور سیکلت سازان به حد بالایی رسیده بود ، در سال 2000 سازندگان بزرگ موتور سیکلت توافق کردند تا برای حفظ ایمنی موتور سواران به این رقابت پایان دهند . به این ترتیب توافق نامه ای امضاء شد که به موجب آن حداکثر سرعت برای موتور سیکلت ها 290 کیلومتر در ساعت می باشد .

و بدین ترتیب هایابوسا همچنان عنوان سریعترین موتور سیکلت تاریخ جهان را به خود اختصاص داد .

چون به بازار آمدن هایابوسا قبل از قرارداد مذکور بود ، در سالهای بعد هم سوزوکی این موتور سیکلت را با همان کیفیت و سرعت به بازار عرضه کرد و این قرار داد عملا مانعی شد برای رقبای سوزوکی که موتور هایی جدید را با سرعت بالاتر از هایابوسا به بازار عرضه کنند .

در حالی که موتور سکلت هایی چون : کاوازاکی ZX-11 ، هوندا بلک برد ، CBR1100XX ، BMWK1200 و ZX12R با آن رقابتی شانه به شانه داشتند .

مشخصات فنی هایابوسا :

* مصرف بنزین : در شهر 5/6 لیتر برای هر 100 کیلومتر ، در بزرگراه 5/1

با هر بار پر کردن باک بین 350 تا 400 کیلومتر مسافت را طی می کند .

* شتاب اولیه برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر در ساعت : 3 ثانیه ، برای رسیدن به سرعت 200 کیلومتر در ساعت : 7/6

* توان موتور : 175 اسب بخار در دور موتور 9800

* حجم موتور : 1300 سی سی

* حد اکثر سرعت در هر دنده :

دنده 1 : 135 کیلومتر در ساعت

دنده 2 : 185 کیلومتر در ساعت

دنده 3 : 230 کیلومتر در ساعت

دنده 4 : 275 کیلومتر در ساعت

دنده 5 : 305 کیلومتر در ساعت

دنده 6 : هر چقدر که جرأت داشته باشید .

بیشترین سرعت ثبت شده با دنده 6 برابر 323 کیلومتر در ساعت(مدل استاندارد) بوده است .



قیمت اولیه هایابوسا 17800 دلار بوده ، اما آخرین مدل آن که هم اکنون به بازار عرضه می شود 18500 دلار به فروش می رسد .

با توجه به تیراژ و رنگهای محدود ، در برخی موارد بهای این موتور سیکلت در رنگهای خاص به حدود 30 تا 35 هزار دلار هم می رسد .

در واقع هایابوسا گرانترین موتور سیکلتی است که بصورت انبوه به بازار عرضه می شود .                     
قوی ترین غول موتورهای ریسی بعد از کاوازاکی نینجا 14 آر رو که 1300 سی سی حجم داره رو به شما عزیزان معرفی کنم که نام اون هم هیبت خاصی داره .

اسم این موتور سوزوکی هایابوسا است که احتمالا بیشتر شما این ور آن ور یه چیزایی ازش شنیده اید.                       

موتوری که نگاه ها و دیدگان جهانیان را به تسخیر خود در آورده و بسیاری از موتور بازان را مجذوب خود کرده و مطمنا هر کسی که قدری از این خصوصیات این موتور بداند بی شک دیوانه آن می شود.

جالب است بدانید بسیاری از افراد هنگامی که عازم زیارت به مکه شده اند برای نخستین بار این موتور را دیده اند چون کشور مکه جزو کشورهای مدنظر موتور سازان دنیاست و بسیاری از کمپانی های موتور سازی محصولات خود را نخستین بار در بازارهای مکه به معرض دید می گذارند و دلیل آن هم این است که مکه مقام نخست بازدید های توریستی و زیارتی جهان را دارد و از هر ملیتی مردم به آنجا می آیند و بازار تبلیغی خوبی برای محصولات همه کشور ها است

هنگامی که به آن نیم نگاهی برای بار اول بیاندازید عظیم به نظر می آید ولی هنگامی که سوار بر آن میشوید احساسی شبیه به سوار شدن بر یک موتور اسباب بازی به شما دست خواهد داد

 

هایابوسا از هر لحاظ بر خلاف هر موتور سیکلتی که تا کنون سوار شده اید است . هایابوسا پالوده تر ( دارای دافعات کمتر ) نسبت به کاوازاکی زد ایکس 11 است و این هنگامی کاملا مشهود است که موتور در حال دور گرفتن است یا شما قصد دور زدن با آن را دارید و یا قصد شتاب دادن ناگهانی به موتور را برای طی مسافتی دارید و این نشان دهنده آن است که برای این موارد روی آن تدبیر و طراحی خاصی شده است.

سالم نگه داشتن و استفاده مناسب و صحیح از این موتور قطعا به موتور سوار آن وابسته است زیرا کنترل این موتور وحشی بسیار در سرعت های بالای 300 کیلومتر دشوار است

این موتور نیاز به مراقبت فوق العاده ای از نظر انجینی دارد و باید هر چند ماه یکبار از نظر انجینی کنترل شود . تنها پس از گذشت چند ثانیه سرعت آن از 120 کیلومتر دز ساعت متجاوز شده و در کمتر از 10 ثانیه به محدوده 300 کیلومتر در ساعت میرسد !!!

 

معنی اسم موتور که ژاپنی است به معنای شاهین بیگانه است که به خاطر سرعت آن این نام را برایش  برگزیدند.

مشخصات انجینی این غول به این شرح است که برای سهولت در خواندن متن را به همان شکل قرار میدهم :

 

Suzuki HAYABUSA 1300 MSRP: $10,849
Engine: 1299cc, 4-stroke, four-cylinder, liquid-cooled, DOHC, 16-valve, TSCC
Bore & Stroke: 81.0 x 63.0mm
Compression Ratio: 11.0:1
Carburetor: Keihin/Denso Fuel Injection
Lubrication: Wet sump
Ignition: Digital/Transistorized
Starter: Electric
HAYABUSA 1300 Transmission: 6-speed, constant mesh
HAYABUSA 1300 Final Drive: #530 chain

Suzuki HAYABUSA 1300 Dimensions:
Overall Length: 2140mm (84.3 in.)
Overall Width: 740mm (29.1 in.)
Overall Height: 1155mm (45.5 in.)
Seat Height: 805mm (31.7 in.)
Ground Clearance: 120mm (4.7 in.)
HAYABUSA 1300 Wheelbase: 1485mm (58.5 in.)
HAYABUSA 1300 Dry Weight: 217kg (478 lbs.) 218kg (480 lbs.) CA. model

Suzuki HAYABUSA 1300 Suspension:
Front: Inverted telescopic, coil spring, fully adjustable spring preload, 14-way adjustable rebound damping and 13-way adjustable compression damping
Rear: Link-type, gas/oil damped, fully adjustable spring preload, 22-way adjustable compression & rebound damping
Suzuki HAYABUSA 1300 Brakes:
Front: Dual hydraulic disc
Rear: Single hydraulic disc
Suzuki HAYABUSA 1300 Tires:
Front: 120/70-ZR-17
Rear: 190/50-ZR-17
Fuel Tank Capacity: 21 liter (5.5 gal.) 19.0 liter (5.0 gal.) CA. model
HAYABUSA 1300 Avaliable Colors: Black/Gray, Silver/Gray

 

 

خلاصه آنکه تا قبل نینجا 14 این موتور سریعترین موتور ساخته شده بود ولی کاوازاکی اجازه نداد

 خوشی کمپانی سازنده هایابوسا از سرعت و کارایی بی نظیر آن در جهان بیش از چنر ماه پایدار بماند ولی کماکان این موتور در رنبه دوم سریعترین موتور سیکلت ریسی جهان قرار گرفته است

+ نوشته شده توسط حمید در 2008/7/14 و ساعت |
کلیه قیمت‌ها به ریال می‌باشد.

انواع موتور سیکلت > هرمز ـ مدل ۸۶ ۴٬۶۰۰٬۰۰۰

انواع موتور سیکلت > بهران ـ مدل ۸۶ ۴٬۵۰۰٬۰۰۰

انواع موتور سیکلت > باختر ـ مدل ۸۶ ۴٬۲۰۰٬۰۰۰

انواع موتور سیکلت > رایکا ـ مدل ۸۶ ۴٬۵۰۰٬۰۰۰

انواع موتور سیکلت > بهرو ـ مدل ۸۶ ۴٬۶۰۰٬۰۰۰

انواع موتور سیکلت > نامی ـ مدل ۸۷ ۴٬۵۵۰٬۰۰۰

انواع موتور سیکلت > سریر ـ مدل ۸۶ ۴٬۴۰۰٬۰۰۰

انواع موتور سیکلت > پالس ـ مدل ۸۶ ۱۷٬۵۰۰٬۰۰۰

انواع موتور سیکلت > تکران ـ مدل ۸۷ ۴٬۳۰۰٬۰۰۰

انواع موتور سیکلت > هدف ـ مدل ۸۷ ۴٬۵۰۰٬۰۰۰

انواع موتور سیکلت > هوندا ـ wave ۱۹٬۰۰۰٬۰۰۰

انواع موتور سیکلت > احسان ـ مدل ۸۶ ۷٬۶۰۰٬۰۰۰

انواع موتور سیکلت > پیشرو ـ مدل ۸۶ ۵٬۵۰۰٬۰۰۰

انواع موتور سیکلت > شهاب ـ ۱۵۰ تریل ۱۰٬۵۰۰٬۰۰۰

انواع موتور سیکلت > کسیر ـ مدل ۷۶ ۱۱٬۰۰۰٬۰۰۰

انواع موتور سیکلت > وانیر ـ wave ۶٬۸۰۰٬۰۰۰

انواع موتور سیکلت > روان ـ ۱۱۰ ۶٬۸۰۰٬۰۰۰

انواع موتور سیکلت > پرشیا ـ ۱۵۰ ۱۲٬۰۰۰٬۰۰۰

انواع موتور سیکلت > کاوازاکی ـ zx ۷۰٬۰۰۰٬۰۰۰

انواع موتور سیکلت > کاوازاکی ـ کامکس تریل ۳۸٬۰۰۰٬۰۰۰

انواع موتور سیکلت > یاماها ـ et ۷۰٬۰۰۰٬۰۰۰

انواع موتور سیکلت > پرواز ـ مدل ۸۶ ۱۰٬۵۰۰٬۰۰۰

انواع موتور سیکلت > پیشرو ـ پرشیا ۶٬۵۰۰٬۰۰۰

انواع موتور سیکلت > پیشرو ـ تریل ۱۰٬۰۰۰٬۰۰۰

انواع موتور سیکلت > نینو ـ تریل ۱۰٬۰۰۰٬۰۰۰

انواع موتور سیکلت > پیشرو ـ پیک ۴٬۵۰۰٬۰۰۰

انواع موتور سیکلت > روان ـ ۲۰۰ تریل ۱٬۶۰۰٬۰۰۰
__________________                                                                                                           
موتورسيكلتهاي كاب يا كلاچ اتوماتيك                                                                                                                                            
1-مودناس130 GALAXY محصول جهانرو 18500000 مالزي                                                               
2-هوندا125 WAWE.S محصول تيزرو 20500000 تايلند                                                                      
3-روان110 3C محصول تكتاز 6800000 چين                                                                                  
4-اوا 125 CX محصول ايران دوچرخ 6800000 چين                                                                          
5-كيمكو 110 محصول صبا پيشتاز 8500000 چين                                                                         
6-نامي 125 محصول نيرو محركه 6500000 چين                                                               
7-پيشرو125 محصول فارس موتور 6800000 چين                                                                         
8-بهرو125 محصول كثير 6300000 چين
+ نوشته شده توسط حمید در 2008/7/11 و ساعت |

دراوایل گسترش صنعت تولید موتورسیکلت، سازندگان دوچرخه بسیاری وجود داشتند که تولیدات خودرابه وسایلی با پیشرانه های درونسوز توسعه دادند.البته درابتدای راه، کارتمامی تولید کنندگان، طراحی مدلهای سه یا چهار چرخه بود واین حالت امنیت واطمینان کافی را برای کنترل وسیله وزمین نخوردن راننده تضمین می کرد.راه با قویتر شدن پیشرانه ها وتوسعه طراحی بدنه دوچرخه ها سازندگان موتور سیکلت کم کم افزایش یافتند. یک مدل دوچرخ بسیار جالب که بعدها در سال ۱۸۹۲ طراحی شد. مدل ” میلت” بود.

میلت از یک پیشرانه ۵ سیلندر استفاده میکرد که به عنوان توپی چرخ عقب نیز بکار می رفت. سیلندرها همراه چرخ دور میخوردند ومیل لنگ آن نیز محور عقب را تشکیل می داد. اولین تولید واقعا موفق مدل دوچرخ، “هیلد براند وولفهولر ” بود که درسال ۱۹۸۴ در مونیخ عرضه شد. یک پیشرانه دو تایی موازی درپایین بدنه نصب می شد که که سیلندرهای آن جلو و عقب می رفت.میله اتصال مستقیما به محور چرخ عقب متصل می شد. بجای استفاده از چرخ سنگین برای ذخیره انرژی در بین احتراق سیلندر در این موتور یک جفت تسمه محکم ارتجاعی مورد استفاده بود که هر کدام در قسمت خارجی برد سیلندر نصب می شد. سیستم خنک کننده پیشرانه استفاده از یک تانکی آب ( رادیاتور ) در بالای گلگیر عقب بود.
در سال ۱۸۹۵ شرکت فرانسوی ” دودیون باتن” پیشرانه ای ساخت که امکان تولید انبوه وعمومی موتور سیکلت را فراهم می کرد . این پیشرانه سبک، کوچک وبا دور موتور بالا بود که از باتری و احتراق ذغال استفاده میکرد. دودیون ـ باتن این پیشرانه ۲.۱اسب بخاری را برای استفاده درموتورهای شهری ارائه کرد.

پیشرانه فوق توسط شرکت های متعددی همچون ” ایندین ” و هارلی دیویدسن در آمریکا کپی شد. اگر چه یک آمریکایی به نام ” پنینگتون ” تعدادی ماشین از این دست را در سال ۱۸۹۵ ساخت ( البته صحبت عملکرد ساخت های وی معلوم نیست ) اولین تولید آمریکایی موتور سیکلت ” ارینت ـ آستره ” بود که کمپانی “هتز ” در و “اتهام ماساچوست” ساخته شد.

سال ها پس از آن تا قبل از جنگ جهانی اول، بزرگ ترین تولید کننده موتور سیکلت شرکت “ایندین” بود.پس از آن ” هارلی دیویدسن ” این جایگاه را در دست داشت. در سال ۱۹۲۸ این DkW بود که به بزرگ ترین سازنده تبدیل شد. موتور سیکلت های ب ام و در سال ۱۹۲۳ با موتور دو قلو یا ” بوکسر ” خود وارد عرصه شد. پس از جنگ جهانی دوم گروه BSA ، موتور سیکلت های “ترایامف” را در سال ۱۹۵۱ خریداری کردند تا بدین ترتیب ادعای تولید یکی از هر چهار موتور سیکلت را داشته و به بزرگ ترین تولید کننده وقت تبدیل شوند. شرکت آلمانی NSU از سال ۱۹۵۵ تا ۱۹۷۰ به بزرگ ترین سازنده موتور سیکلت بدل شد.

۱۹۷۰ سالی بود که هوندا این عنوان را بدست آورد وتا امروز نیز در اختیار دارد. تولید کنندگان انگلیسی ( ترایامف ـ BSAـ نورتون ) تا قبل از به عرصه آمدن ژاپنی ها ( و در راس شان هوندا ) جایگاه غالبی در تولید موتور سیکلت در برخی بازارها داشتند. اما تولیدات سریع، ارزان، متنوع و با کیفیت برتر ژاپنی ها در اواخر ۱۹۶۰ و اوایل ۱۹۷۰ بازار را از دست دیگران خارج کرد و شرکت های انگلیسی را کم کم از بین برد. امروز شرکت های ژاپنی سازنده موتور سیکلت هوندا، کاوازکی و سوزوکی صنعت موتور سیکلت را تحت نفوذ گرفته اند. اگرچه هارلی ـ دیویدسن هنوز از محبوبیت بالایی درایالات متحده برخوردار است، البته درسال های اخیر برخی از مارک های دیگر نیز توانسته اند باز هم محبوبیت خود را بدست آورند و دراین میان شرکت هایی همچون ب ام و، ترایامف ودوکاتی وهمچنین ویکتوری به عنوان دومین تولید کننده موفق موتور سیکلت در آمریکا وجود دارند.

+ نوشته شده توسط حمید در 2008/7/11 و ساعت |
+ نوشته شده توسط حمید در 2008/7/11 و ساعت |
موتور HONDA CBR1000RR یکی از موتور های وارد شده با برگ سبز گمرک ایران است.....که مشخصات آن به شرح زیر می باشد:
قیمت پایه 11299 دلار و در ایران 200000000 ریال میباشد
موتور 4سیلندر خطی
دو میل سوپاپ در بالا و 46 سوپ
حجم دقیق 998cc
گیربکس 6 دنده
حجم باک 18.5 لیتر
فاصله ی دو محور1405 میلیمتر
ارتفاع نشیمنگاه 820 میلیمتر از زمین
سرعت km330
سیستم ضد سرقت (h.i.s.s (magnete suich
دارای برگ سبز گمرک ایران و پلاک مسابقات
با مجوز شخصی جهت تردد
0 تا 100 این موتور 2.1 (0تا 100 اسلحه ی کلت 2.7 می باشد

+ نوشته شده توسط حمید در 2008/7/11 و ساعت |
اين موتور برادر بزرگتر اپاچي 150 محسوب ميشه كه فقط 10 سي سي حجم موتور و 2 كيلوگرم وزن بيشتر از برادر كوچيكتر داره.ولي اين دو برادر هر دو كوچكتر از برادر 180 سي سي هستند كه در راهه .

اپاچي 150 فروش بالايي رو در بازارها به خودش اختصاص داده در حالي كه هم زمان پولسار 150 و 180 عرضه ميشده.البته اپاچي 150 قيمت كمتري داشته.
ولي قيمت مدل 160 بيشتر هست و به زودي ميتونيد اونو خريداري كنيد.                                                                                اطلاعات بيشتر:

RTR = Racing Throttle response

0 تا 60 كمتر از 4.8 ثانيه

160 سيسي حجم به همراه 15.2 اسب قدرت


استفاده از ديسك گلبرگي (پتال) براي اولين بار بر روي يك موتور هندي با كيفيت بالا

استفاده از دستگيره 2 تكه براي ترك نشين با رنگ جذاب                                                                                                                                                                                                                 استفاده از صفحه سرعت سنج السيدي ديجيتال كه سرعت و ميزان بنزين را نشان ميدهد و دور موتور به صورت معمولي هست.و ميزان بنزين به صورت اصطلاحا هواپيمايي نشان داده ميشود.                                                                                
چراغ عقب به صورت L E D                                                                                                                                            
                                                                               استفاده از جاپاييهاي الومينيومي و رينگ هاي الومينيومي
گيربكس تغييري نكرده

مقايسه اپاچي 150 و پولسار 150
150 TVS Apache
Price Rs 52,400
Engine 1-cyl, 147.5cc, 13.7bhp, 12.3Nm
Transmission 5-speed (1-down-4-up)
Weight 136kg
Ground clearence 16.5cm
L/H/Wb 197.6/110.0/126.0cm
Fuel efficiency 48.7kpl
Bajaj Pulsar 150 DTSi
Price Rs 55,100
Engine 1-cyl, 143.9cc, 13.5bhp, 12.26Nm
Transmission 5-speed (all-down)
Weight 137kg
Ground clearence 16.5cm
L/H/Wb 200.0/105.6/132.0cm
Fuel efficiency 52.6kpl                                                                                                           

بله  .......... اين پستم راجع به اين موتوره جديد و ريسي است كه بسيار زيبا و پرشتاب است و رنگ بندي جذاب و اضافه كردن پسوند ( ريسينگ ) به اين موتور نشان دهنده توانايي و قابليت اين موتور در قرار گرفتن در رده موتور هاي ريسي چه از نظر شتاب چه از نظر صداي انجين چه از نظر ظاهر و چه از نظر رسيدن به تاپ اسپيد كه حدود 170 كيلومتر در ساعت است مي باشد  .

 

موتور جديد كارخانه ي موتور سازي تی وی اس هندوستان كه چند وقتي هم از انعقاد قرار داد با كمپاني های مطرح موتور سازي ژاپن براي ارتقاي سطح تكنولوژي و مدرن كردن موتورهاي ساخت تی وی اس ميگذرد به نوعي در اين محصول جديد نمايان شده است . از آنجايي كه شاهديم موتور هاي ساخت موتور سازان هندوستان همانند موتورهاي كاوازاكي داراي سر و صداي انجيني در سطح استانداردي هستند و به مرور زمان عقربه هاي آنالوگ كنسول ها جاي خود را به كيت هاي فوق العاده دقيق و زيبا مي دهند كه همه اين تغييرات نشان دهنده اهتمام كمپاني های هندی براي جاي گيري در سطح موتورهاي استاندارد جهاني و حتي رقابت در مسابقات موتور سواري در آينده نه چندان دور است هر چند تقريبا تمامي این موتورها اخيرا حداقل داراي استاندارد حد آلايندگي اروپا هستند كه افتخار بزرگي براي اين كارخانه محسوب ميشود

موتور آپاچي 160 سي سي جديدترين محصول تی وی اس در سال جديد است كه همانند آپاچي قبل داراي 4 سوپاپ در انجين 160 سي سي خود است كه نشان دهنده شتاب عالي اين موتور حتي فراتر از آپاچي 150 سي سي است

 

كنسول زيباي آن در حد اعتدال و تقريبا همانند پالس اسپرت باجاج تهيه شده كه قسمت دور سنج آن آنالوگي و ديگر قسمت ها مانند صفحه كيلومتر به صورت ديجيتالي در كنار هم قرار داده شده اند

آپاچي 160 سي سي داراي ظاهر اسپرت تري نسبت به آپاچي معمولي است و از آنجا ميتوان به اين موضوع پي برد كه با نخستين نگاه متوجه نوار قرمز رنگ در محيط رينگ هاي آن مي شويم

از خصوصيات ظاهري بارز ديگري كه ميتوان به آن اشاره كرد  فرم خاص چراغ خطر عقب موتور است كه تماما قرمز نيست بلكه قسمتي از آن قرمز است و بقيه بي رنگ هستند و بسيار فرم جديد و در نوع خود زيبايي است ضمن آنكه فلاشر ها دقيقا همانند پالس اسپرت هستند و شيشه بيروني آنها بي رنگ است

 

ديگر خصوصيت ظاهري آن ترك بند سرهمي عقب است كه به راحتي جاپا براي 2 نفر ديگر هم محيا كرده و علاوه بر اين در مواقع سر خوردن موتور باعث جلوگيري از سايش انجين و ساير قسمت ها به زمين شده و تمامي صدمات احتمالي فقط به همين قسمت وارد ميشود كه بسيار مفيد است

كمك فنر آن همانند موتورهاي جديد باجاج از نوع گازي است كه بسيار نرم عمل ميكنند

ترمز هاي آن جلو تك ديسكه سمت راست و عقب هم از نوع كاسه اي است

در ضمن كليه ي دكمه هاي مربوط به موتورهاي ريسي در آن قرار داده شده كه از جمله آن ميتوان به استارت برقي / دكمه ** پس ** كه به رنگ زرد در جاي مخصوص خود يعني بالاي جادستي چپ موتور قرار داده شده است اشاره كرد .

 

موتور تك اگزوزه 4 زمانه 5 دنده اي و هوا خنك مي باشد و باك آن ظرفيت سوخت گيري 14 ليتري در خود را دارد

از جلو هم ظاهري كاملا شبيه آپاچي معمولي داشته ولي با كمي دقت متوجه درخشندگي و فرم جذاب تر آن ميشويم

تنوع رنگي آن از بدو ورود  داراي رنگ بندي  طوسي متاليك مشكي متاليك و رنگ عجيب زرد است

 

مجموعا موتوري كاملا زيبا و مدرن و مجهز بوده و قابل اعتماد براي سفر هاي درون شهري و حتي برون شهري و جاده اي بوده و از نظر تاپ اسپيد هم با نهايت سرعت 170 كيلومتر با چنين حجمي فوق العاده است و براي همين تفاوت قيمتي آن با پالس اسپرت تنها 100 هزار تومان است و قيمت آن در بازار 1800000 تومان بر آورد شده است

+ نوشته شده توسط حمید در 2008/7/11 و ساعت |
                                                                                                                                      این موتور از سال 2005 به بعد تولید شده.من که تا حالا ندیدمش اینجا. ولی یه مدل دیگه یاماها هست که فکر کنم همه دیده باشن YBX125 که تو شهر خیلی زیاد نیست.
با توجه به این که 125 سی سی هست گزینه مناسبی برای ایرانیها ست.
امیدوارم که به زودی با یه قیمت خوب تو کشور ما هم فروخته شه.
البته ناگفته نمونه که میشه این موتورها رو وارد کرد.بعضی از موتورفروشای معتبر از این کارا میکنن.
اول اینکه موتور سیکلت yxb چطور موتوری است؟ البته یکی از دوستام چند روز پیش (اوایل دی 86) گرفت 840000 تومان و تا حالا هر چی گشتیم با هم بودیم و 130 تا هم رفته که به نظرم از لحاظ لرزش و صدا موتور بسیار خوبی است اما من در آن سطح از شناخت موتور نیستم که عیب یا خوبی موتور را بفهمم اونم با چند بار سوار شدن. (کلا دو موتور رانده ام همین یاماها و یه cg125 معمولی چینی که باید بگم از لحاظ صدا با همه موتورهای دیگه فرق داشت - تو دنده پایین- و محصول سپند بود)

 دومم اینکه آیا YBR125 وارد شده است یا نه. ظاهرش و شرکتش چیز خوبی به نظر می رسند ولی با توجه به اینکه هم این و هم yxb 125 اند (yxb 123 سی سی است) و وزن این یکی 113 است و yxb وزنی برابر 100 کیلو دارد این شتاب و سرعت نهاییش کمتر نیست؟

 سوم: با حدود 800 تا 2000000 تومن چه موتور خوب (خوب منظورم معتبر است) می توان خرید. من همه تاپیکها را دیدم یکی می گه وینر 200 ، شما فکر کنم گفتید داغ می کنه - کثیر هم که افتضاح است موتورهای کلاس های بالاتر هم در این حدود گیر نمی آیند .

 چهارم: آیا اصلا موتور سیکلتی که در ایران سرهم بندی نشده باشه پیدا می شود. اینها همه اش اسمبل شرکتهای داخلی اند که همونش هم افت کیفیت می آورد.

 پنجم: من یه موتور هندا با تیپ اسپرت دیدم (100 یا 150 سی سی بود) شبیه به همین کثیر و وینر و یه چیزی تو همین مایه ها. تو پاساژ خیابان انقلاب خیابان بهار قبل از ایستگاه دروازه دولت (اسمش یادم نمی آید) طرف می گفت 1.500 من هم تعجب کردم این چیه؟ اصله؟ اگه اطلاعاتی راجه به این موتور دارید هم لطف نماببد. موتور هم نو بود

 ششم: موتور هندا 5 دنده با تیپ یه مقدار یوقور چیه؟ می گفتند اصل هست و 950. پنج دنده هم هست. اطلاعات این موتور را هم لطف کنید

+ نوشته شده توسط حمید در 2008/7/10 و ساعت |

+ نوشته شده توسط حمید در 2008/7/10 و ساعت |
        لینک: فیلم کوتاه

+ نوشته شده توسط حمید در 2008/7/10 و ساعت |

+ نوشته شده توسط حمید در 2008/7/10 و ساعت |

قبل از حرکت :

-- درجه روغن موتور را چک کرده .

-- درجه بنزین را کنترل نمایید.

-- شیر بنزین را چک کرده که بر روی ذخیره نباشد.

-- باد چرخ ها را کنترل نمایید.

-- دسته گاز را چک کنید که بخوبی کار می کند.

-- سفتی و شلی زنجیر را چک کنید.

-- لاستیک ها را چک کرده که ترکی نداشته باشند.

-- فرمان را چک کرده که در جای خود محکم باشد.

-- تمام چراغ ها ( جلو – عقب – راهنما – ترمز) را چک کرده که خوب کار می کنند.

-- درجه روغن ترمز جلو و عقب را چک کنید.

.................................................................................

 

نکات عمومی :

-- بنزین را بیشتر از حد معمول در باک پر نکنید .

-- اگر از پمپ بنزین که بنزین میزنید مطمئن نیستید حتما از فیلتر در هنگام سوخت گیری استفاده کنید.

-- وسایل خود را برای جابجایی به فرمان نبندید و آن را در عقب موتور سیکلت محکم نمایید.

-- در محیط باریک و بسته استارت نزنید.

-- زمان برای هر استارت نباید بیشتر از پنج ثانیه باشد.

-- بعد از سه بار که موتور با استارت روشن نشد از هندل استفاده کنید.

--ترمز جلو و عقب را به نرمی در هنگام استارت زدن نگه دارید.

--بعد از روشن شدن موتور سرعت موتور را یک دفعه افزایش ندهید.

-- در هزار کیلومتر اول فراتز از دور موتور 6500 نروید.

-- در هزار کیلومتر اول تمام اتصالات را چک کنید.

-- در هزار کیلومتر اول از گرفتن ترمزهای ناگهانی پرهیز کنید.

-- حتما از کلاه و دستکش استاندارد استفاده نمایید.

-- بعد از توقف به هیچ عنوان به محفظه اگزوز دست نزنید چون خیلی داغ است.

-- از لباس های گشاد استفاده ننمایید.

-- در هنگام رانندگی به وسایل نقلیه دیگر خیلی نزدیک نشوید.

-- هیچ وقت به  تنهایی از ترمز جلو یا عقب استفاده ننمایید.

..............................................................................

 

پارک موتور برای بیشتر از یک ماه:

-- تمام بنزین را از باک و کاربراتور خارج کنید و داخل باک را با روغن ضد زنگ پوشش دهید و روی باک را بپوشانید.

-- شمع را از جای خود خارج کنید . یک قاشق روغن داخل سیلندر بریزید و چند بار از هندل استفاده کنید و بعد شمع را در جای خود قرار دهید.

-- باتری را از جای خود خارج کنید و در جای خشک و خنکی نگه داری کنید و ماهی یک بار نیز شارژ کنید.

-- یک ورقه چوبی را زیر چرخ ها قرار دهید تا با زمین تماسی نداشته باشند.

-- موتورسیکلت را خوب بپوشانید و در جای خنک , تمیز, خشک و سایه پارک نمایید.

 

.........................................................................

 

استفاده دوباره از موتورسیکلت :

-- آن را تمیز کنید و روغن موتور آن را عوض کنید.

-- روغن ضد زنگ را از باک پاک نمایید و از بنزین جدید استفاده کنید.

-- تمام قسمت های موتور را به خوبی چک کنید.

-- باتری را شارژ کنید و در جای خود ببندید.

 

......................................................................

 

رانندگی در هوای بارانی :

-- باد چرخ ها را مقداری کم کنید تا سطح تماس لاستیک با زمین بیشتر شود.

-- با سرعت مطمئن حرکت نمائید.

-- فاصله خود را با وسیله جلویی تا حداکثر افزایش دهید.

-- از حرکات ناگهانی پرهیز کنید که منجر به لیز خوردن موتورسیکلت شما می شود.

-- به طریقی از ترمز استفاده کنید که به هیچ عنوان چرخ ها قبل نشوند و شما لیز نخورید.

-- حتما برای توقف از دنده معکوس های بسیار نرم استفاده کنید.

-- در هنگام پیچ ها موتور را به هیچ وجه به طرفین مایل نکنید و با سرعت کم به صورت عمودی دور بزنید.

 

...............................................................

 

رانندگی در تابستان و هوای بسیار گرم:

-- باد چرخ ها را نسبتا زیاد نگه دارید . چون در تابستان به علت گرمای هوا و نرم شدن آسفالت میزان چسبندگی لاستیک به آسفالت بیشتر می شود ، پس هر چه سطح تماس کمتر باشد استحلاک کمتری بوجود میاید.

-- مراقب لبه های نسبتا تیز باشید چون در تابستان لاستیک بسیار نرم می شود و آسیب پذیر تر است.

-- به علت گرمی هوا به موتور فشار نیاورید و در سرعت پایین از دنده سبک استفاده کنید.

-- کلاه ایمنی خود را به علت گرما از سر خارج نکنید.

-- در صورت امکان موتورسیکلت را در سایه پارک کنید

+ نوشته شده توسط حمید در 2008/7/10 و ساعت |
 

توضیحی مختصر در مورد پاره از کاراهایی که میشه رو وینر انجام داد.

 

 موتور سیکلت وینر دویست سی سی از یک شاسی و اسکلت خامی برخوردار هست که نزدیک به 80 درصد به استانداردهای جهانی نزدیکه و میشه با نصب بدنه  موتورسیکلت های بخصوصی ظاهر اون رو به کلی تغییر داد.

همین جور که تو عکس زیر میبینید این کار رو بوسیله بدنه موتورسیکلت "دوکتی" یا همون "دوکاتی" رو وینر انجام دادن..          

این اقدام توسط شرکت ان اس سی بی در فیلیپین انجام گرفته..

کاش شرکتی هم تو ایران برای اسپورت کردن موتورسیکلت وجود داشت.    

+ نوشته شده توسط حمید در 2008/7/10 و ساعت |

تو این تاپیک عکس های محشری از وینر های اسپورت شده براتون گذاشتم .. تمامی عکس ها متعلق به کشور فیلیپین می باشد .. واقعا جای تاسفه که تو کشور ما هیچ مکانی برای مانور روی اسپورت موتورسیکلت وجود ندارد. در کشورهای خارجی موتور سیکلت وینر برای رقابت با مارک های دیگر از بهترین و با کیفیت ترین قطعات ساخته می شود . به خاطر همین خواهان زیاد داره.. ولی در کشور ما تا تونستن برای سود بیشتر از قطعات بی کیفیت تر و ارزون تر استفاده کردند و به خریداران خیانت می کنند. مشکلاتی که بعضی از خریداران در ایران با آن مواجه می شوند در خارج وجود ندارد وگرنه تولید این موتور سیکلت متوقف می شد . آدم می مونه .. این عکس ها رو نگاه کنه یا نه . از یه طرف کلی چیز یاد می گیره که چی کارا میشه کرد ، از طرف دیگه هیچ امکاناتی وجود نداره که اون کارا رو اجرا کنی..فقط تماشا کنید و تاسف بخورید. واقعا که همون سی جی 125 باید تو خیابون های کشورمون پر باشه..

این چندتا عکس رو من خوشم اومد و گذاشتم ، اگه میخواید آلبوم کامل وینرهای اسپورت شده رو ببینید لینکش رو پایین عکس ها گذاشتم.                                    البوم کامل وينرهاي اسبورت شده(کليک کنيد)            

+ نوشته شده توسط حمید در 2008/7/10 و ساعت |

كساني كه به تازكي موتورسيكلت وينر 200 رو خريداري كردند و از بك گراند اين موتور سيكلت هيچ اطلاعاتي نتوانسته اند كسب كنند نگران نباشند.. من اطلاعاتي در مورد كارخانه سازنده اين موتور سيكلت كسب كردم كه براي شما تو اين تاپيك ميزام..
موتورسيكلت وينر ساخت شركت زانگشن Zongshen چين است كه اسم اين مدل از موتور سيكلت كه ما به نام وينر مي شناسيم به نام ZS200GS هستش كه اگه تو اينترنت سرچ كنيد عكسايي از اين موتور بدست مياريد.. نمايندگي اين شركت در ايران را شركت فارس موتور بعهده داره كه البته به طور اصولي به مشتريان خودش سرويس دهي نمي كنه ...

بعضي ها فكر مي كنند كه اين موتور سيكلت در اصل 250 سي سي بوده كه به علت محدود بودن تردد در ايران موتور اونو به 200 تغيير دادن.. ولي اين طور نيست... شركت زانگشن موتور طر ح ZS - GS رو در دو سري 200 و 250 عرضه كرده که مدل 200 اون رو به ايران صادر مي كنند ... شركت فارس  كار منتاژ اونو به عهده داره... اگه به مارك چراغ راهنما و چراغ جلو موتور توجه كنيد اسم شركت زانگشن رو روش ميتونيد بخونيد.

معرفی وینر 200 سی سی - Winner 200 CC ( ZS200GS )  

 

وینر 200 سی سی ساخت شرکت زانگشن چین (Zongshen Chongqing Group ) با طراحی زیبا با ایده ای از شرکت کاوازاکی ساخته شده.

 

این موتور سیکلت که ما در ایران به نام وینر می شناسیم به کشورهای مختلفی صادر می شود و در آن کشورها با نام های متفاوتی عرضه می شود.

به طور مثال در کشور زیر با این نام های عرضه می شود.

 

کشور چین – کمپانی Zongshen Chongqing Group - نام تجاری Zongshen – مدل zs200GS

کشور فیلیپین – کمپانی Eastworld – نام تجاری Motorstar – مدل Xplorer z200

کشور فیلیپین – کمپانی Hausmotors – نام تجاری Rego – مدل z200

کشور ترکیه – کمپانی Zealsun – نام تجاری Zealsun – مدل zs200GS

کشور آمریکا – کمپانی Zongshen America – نام تجاری Zongshen – مدل zs200GS

کشور اوروگوئه – کمپانی Deceleste Uruguay – نام تجاری Yumbo – مدل SR200

 

این موتور سیکلت در کلاس Sport Touring  یا  Sport Tourerکه همان موتور سیکلت سیاحتی گفته می شود قرار دارد. این موتور سیکلت در واقع 198 سی سی می باشد و حجم باک آن 20 لیتر می باشد که در مقایسه با بقیه موتور ها نکته مثبتی به حساب می آید. البته باک حجیم آن دلیلی بر پر مصرف بدون آن نیست بلکه این موتور در رده موتور های کم مصرف قرار دارد که در سایت های خارجی از آن به نام موتور بصرفه اقتصادی یاد شده .شرکت زانگشن به عنوان یکی از پنج تولید کننده موتور سیکلت چین و شریک شرکت هارلی دیویدسن اعتباری چندین ساله دارد.

این موتورسیکلت به خاطر حالت ایستایی مناسب در بزرگراه ها و طی کردن مسافت های بین شهری و ذخیره بنزین کافی به این صورت طراحی شده است.

 

مشخصات

 

موتور  ----- 4 زمانه , تک سیلندر , خنک شونده با هوا

خط قرمز دور موتور ----- از 8500 تا 12000 RPM

حجم موتور ----- 198 سی سی

استارت ----- هندل و استارت الکتریکی

قطر سیلندر ----- 62.0 میلی متر در 49.5 میلی متر

ضریب تراکم ----- 9.2:1

کاربراتور ----- (1) 27PZ ( سازگار با هوندا )

نوع احتراق سیلندر ----- CDI

شمع ----- NGK D8EA

گیربکس ----- 5 دنده

کلاچ ----- چند صفحه ای , دستی , کابلی

فاصله بین محور جلو و عقب ----- 35.5 اینچ

چرخ جلو ----- 110/70R17/200kPa

چرخ عقب ----- 140/70R17/225kPa

ترمز جلو ----- دو دیسک دو لایه

ترمز عقب ----- تک دیسک تک لایه

طول کلی ----- 2010 میلی متر

عرض کلی ----- 760 میلی متر

ارتفاع کلی ----- 1080 میلی متر

وزن بدون بنزین ----- 170 کیلو گرم

حجم باک بنزین ----- 5 گالن آمریکا ( 20 لیتر )

حجم باک ذخیره ----- 2 لیتر

نوع سوخت ----- بنزین بدون سرب

ظرفیت روغن ----- 1.1 لیتر

نوع روغن ----- کلاس SH یا CF , SAE 15W40

سرعت 0 تا 100 ----- 10 ثانیه

سرعت نهایی ----- 130 کیلیومتر در ساعت

مصرف سوخت ----- هر 40 کیلومتر 1 لیتر (800 کیلومتر با یک باک )

 

برای اطلاعات بیشتر با ایمیل من تماس بگیرید..  EMAIL: HAMID70_2000@YAHOO.COM

+ نوشته شده توسط حمید در 2008/7/10 و ساعت |